Door de afsluiting staat er al een forse file. Het verkeer dat ingesloten staat leiden we terug naar de afrit. Ook in Duitsland hebben we een omleiding ingesteld waardoor je noordelijker, dus pas bij Roermond ons land binnenkomt. In samenspraak met onze zuiderburen kunnen weggebruikers vanuit Luik gebruik maken van de Belgische N78. Daarbij kom je ten westen van de A2 ons land binnen.
De oplegger van de vrachtwagen, geladen met sinaasappelsap ligt dwars over de rijbaan en is door het kantelen lek geraakt. Een deel van de lading ligt op het wegdek, ook heeft de wagen dieselolie gelekt wat allemaal moet worden opgeruimd zodra de vrachtwagen geborgen is. Voor het bergen zetten we twee bergers en een telekraan in.
De totale afhandeling gaat naar verwachting nog tot middernacht duren.
Er staat inmiddels 15 kilometer file op de A2. Door de toenemende drukte zijn we genoodzaakt om het verkeer bij de KWA-tunnel gedoseerd door de tunnel te leiden. Dit heet tunneldoseren. De reden dat we dit doen kun je hier lezen.
De telekraan is bezig met het bergen van de vrachtwagen. De ZOAB-cleaner heeft al een deel van de rijbaan schoon kunnen maken en gaat verder zodra de wagen geborgen is.
De oplegger staat weer op zijn wielen. We kunnen nu verder met bergen en het asfalt reinigen. We verwachten om 19:30 uur rijstroken vrij te kunnen geven. Zodra de file weg is gaan we de schade aan de vangrail en berm herstellen. Tijdens het herstellen blijft er een rijstrook open.
Dit is de laatste update.
Foto: Van Dongen Berging B.V.