Het verkeer wordt voor beide richtingen omgeleid via de A13 en A20. Via die snelwegen kan je de Ketheltunnel namelijk omzeilen.
De brandweer is druk bezig met het blussen van de brand. Of de brand schade aan het asfalt veroorzaakt, valt nog niet te zeggen. Hoe laat de tunnel weer kan worden vrijgegeven is ook nog niet bekend.
Het ingesloten verkeer wordt weggeleid. Dat gebeurt via de calamiteitendoorsteek (CADO). De CADO is een mechanische constructie in de vangrail die omhoog kan worden gezet. Zo kunnen we bijvoorbeeld, net als nu, vaststaand verkeer voor een tunnel wegleiden.
De ZOAB-cleaner heeft schoongemaakt op de plek van de autobrand. Er is sprake van asfaltschade en die zal later op de avond worden gerepareerd. De tunnel blijft vooralsnog dicht.
We verwachten ieder moment de ondersteunende buis richting het zuiden te kunnen openen. De tunnelbuis waar de brand plaatsvond, die richting het noorden gaat, kan waarschijnlijk rond 19:00 uur weer open.
De tunnel is weer helemaal vrij. Zoals eerder aangegeven wordt later vanavond het asfalt gerepareerd.
De tunnelbuis richting Den Haag is zojuist weer gesloten voor de reparatie van het asfalt. Verkeer kan vanaf knooppunt Kethelplein de borden Gouda aanhouden (A20, A13).
Het incident in de tunnel is afgehandeld en de weg is weer vrij.