Vanwege de afsluiting leiden we verkeer richting Leeuwarden om. Als je die kant op moet, kun je het best de route Amsterdam/Amersfoort/Almere/Emmeloord volgen. Dan rijd je dus over de A8, A10, A1 en A6.
De berger is vanuit Friesland onderweg naar het ongeval. Hoe lang de weg nog gesloten blijft, is vooralsnog niet bekend.
Naast een berger is er ook een kleine hijskraan ter plaatse om een middenbarrier opzij te schuiven. Daarmee wordt er ruimte gecreëerd voor het ingesloten verkeer om de weg te vervolgen. Ook kan dan de berger, die vanuit Friesland is gekomen en dus op de 'verkeerde' weghelft rijdt, straks makkelijk doorsteken naar de vrachtwagen. De weg blijft dicht tot na de berging.
Het ingesloten verkeer rijdt op dit moment weg. Daarna gaan we bergen, waar we naar verwachting de hele ochtend mee bezig zijn.
We zijn inmiddels druk bezig met bergen en de eerder verplaatste barrier is weer op zijn plek gezet. Verder moet de berm gevuld worden en is ook de vangrail beschadigd.
Het bergen is zo goed als klaar. Berger en vrachtwagen staan op het punt van vertrekken. Daarna moet de weg schoongemaakt worden en als dat klaar is moeten we de vangrail nog repareren. We verwachten tot 12.00 uur bezig te zijn.
Momenteel wordt de vangrail vervangen. De geschatte eindtijd ligt nu op 12.30 uur.
Het vervangen van de vangrail en opvullen van de berm duurt langer dan verwacht. Waarschijnlijk zijn we tot 13.00 uur bezig.
We hebben de eindtijd helaas opnieuw bij moeten stellen, ditmaal naar 13.30 uur.
De weg is weer helemaal vrij.